Groepstrainingen

De aangeboden trainingen van Basic-University
LinkedIn verkoopaanpak

Hoe gebruik jij LinkedIn? Sla je hier je contacten op of maak je effectiever gebruik van LinkedIn? Hoe vaak heb je nieuwe klanten uit LinkedIn verkregen?

Als je nog nauwelijks gebruik maakt van LinkedIn of hier niet op de juiste manier gebruik van maakt, kun je ook niet profiteren van een gigantische bestand waarmee je gerichte leads kunt vinden. Dit betekent dat je heel eenvoudig, maar klanten kunt werven.

Weet je dat meer dan 83% van LinkedIn leden beslissers zijn binnen hun organisatie. Dit betekent dat je slechts een paar klikken verwijderd bent van kwalitatieve prospects. Of je nu direct contact zoekt met CEO’s, directeuren van kleinere bedrijven of ZZP’ers, op LinkedIn kun je ze vinden!

Wat betekent dit voor jouw acquisitie? Koude acquisitie kost tijd. Tijd die je beter kunt besteden aan het zoeken naar en verbinden met de mensen die gemachtigd zijn de beslissingen binnen de organisatie te nemen. Dit betekent dat LinkedIn je belangrijkste platform kan zijn voor je acquisitie.

Echter… er is een goede manier en een verkeerde manier om verbinding te maken met de juiste beslissers op LinkedIn. Wanneer je het goed doet, zie je de resultaten van je acquisitie stijgen. Doe je het verkeerd, dan kan precies het tegenovergestelde optreden.

Met onze training ´LinkedIn als acquisitietool´ bieden we een training die specifiek is gericht op het werven en binden van klanten. Ben je al aanwezig op LinkedIn, maar denk je dat je hier meer uit kunt halen en weet je nog niet precies hoe? Dan kunnen wij je helpen met een praktische aanpak die je helpt je doelen te bereiken.

Is LinkedIn een krachtig verkoopinstrument? Dat kan het zijn …. Mits je de juiste strategie en tactiek toepast en dit ook zo uitvoert. Deze training omvat alles van het correct ontwikkelen van je LinkedIn profiel, tot het vinden en op de juiste manier verbinden met jouw ideale prospect. Op zó’n manier dat je hun aandacht trekt en ze je hier juist voor waarderen!

Wat kun je verwachten van deze training?

· Je kunt LinkedIn op een commerciële wijze voor jouw bedrijf gebruiken;

· Je kunt LinkedIn inzetten om nieuwe klanten te werven;

· Je aandacht is méér gericht op het verbinden met beslissers in plaats van mensen die geen invloed binnen de organisatie hebben

· Je verliest geen tijd meer aan receptionistes of andere ‘gate-keepers’

· Je kunt jezelf zo positioneren zodat je makkelijker gevonden wordt op LinkedIn;

Na afloop van de training ben je klaar om:

· Je eigen effectieve en professionele profiel te creëren

· Een professionele netwerk strategie te ontwikkelen waardoor je beter top of mind blijft bij de beslissers binnen jouw markt

· Een lijst te ontwikkelen met zorgvuldig geselecteerde prospects binnen je doelgroep

· Een strategie te ontwikkelen op welke wijze met je doelgroep in contact te komen

Aanvullend leren we je ook hoe je

· Positionering van je bedrijf en merk groeit door het gebruik van de diverse opties van LinkedIn

· Een effectief LinkedIn bedrijfsprofiel opzet om interessante prospec

Krachtige LinkedIn positionering

Hoe gebruik jij LinkedIn? Is het je digitale adressenbestand, je CV of haal je regelmatig nieuwe afspraken uit je LinkedIn activiteiten?

Weet je dat 89% van je contactpersonen je online opzoekt voorafgaand aan je afspraak met hen? Méér dan de helft van deze contactpersonen heeft vooraf besloten of ze wel of niet een samenwerking met je aan willen gaan. En dit alleen maar na het beoordelen van je LinkedIn profiel!

Genoeg redenen om ervoor te zorgen dat je online positionering precies datgene verteld, waar jij voor staat.

Wat betekent dit voor jouw LinkedIn uitstraling? Is je profiel compleet? Heb je een krachtige profielfoto die veel over jou als professional zegt? Welke informatie heb je in je header, samenvatting of ervaring geplaatst? Allemaal elementen waarmee je kunt aantonen welke professional je bent.

Is LinkedIn nog een krachtig instrument? Dat kan het zijn …. Mits je de juiste strategie en tactiek toepast en dit ook zo uitvoert. Deze training omvat alles van het correct ontwikkelen van je LinkedIn profiel. Daarnaast zetten we de eerste stappen in de ontwikkeling van een plan van aanpak voor jouw positionering. Je gaat werken aan het creëren van aandacht van jouw doelgroep, op de juiste manier én op een manier die bij jou past.

Wat kun je verwachten van deze training?

· Je leert het belang van (online);

· We analyseren je profiel en krijgt uitleg op welke wijze deze te optimaliseren

· We bespreken de LinkedIn basisstrategie en krijgt een concrete checklist om je eigen wekelijkse planning te vullen

· Je weet hoe je moet zoeken in LinkedIn, zelfs met een basis-abonnement

· Je kunt jezelf zodanig positioneren zodat je gemakkelijker gevonden wordt op LinkedIn;

· Je gaat aan de slag met je profiel

Na afloop van de training ben je in staat:

· Je krachtige, professionele positionering verder te verbeteren

· Een professionele netwerk strategie te ontwikkelen waardoor je beter top of mind blijft bij de beslissers binnen jouw markt

· Op welke manier je jouw doelgroep kunt vinden en volgen

Aanvullend leren we je ook hoe je

· Een effectief LinkedIn bedrijfsprofiel opzet om interessante contacten te werven

· Met behulp van LinkedIn verkeer naar je website kunt genereren

Na afloop krijgt je ook de LinkedIn profielhandleiding, zodat je met het geleerde achteraf je profiel nog verder kunt optimaliseren.

Masteropleiding Social Selling

Hoe lever jij waarde aan je relaties? Hoe vaak verbind jij ongevraagd twee mensen uit je netwerk als je ervan overtuigd bent dat ze elkaar zoveel kunnen bieden? Durf jij een deel van je kennis weg te geven, omdat je weet dat je hier een prachtige opdracht uit kunt slepen?

Bij Social selling gaat het om het creëren van een persoonlijk merk als salesprofessional, op basis van je autoriteit en expertise. Mensen doen zaken met mensen. Je kunt een klik bewerkstelligen door onderscheidend te acteren richting je (potentiële) klanten. Door je online activiteiten en attitude draai je het salesproces om van een Push naar een Pull; mensen raken geïnteresseerd in jouw kennis en kunde. En dat brengt resultaat! Je wordt top of mind of komt op de shortlist van je prospect.

Social selling vervangt niet per se je huidige processen, het versterkt ze. Sales en marketing komen hierin samen en zet jou als persoon centraal. Klanten accepteren namelijk niet langer de harde verkoopskills van menig verkoper. Klanten reageren niet meer uit zichzelf op (te) dure marketingcampagnes gemaakt door marketeers die veel te weinig klantbeleving kennen.

Social Selling, kan dit voor jou werken?

· 95% van de inkopers reageert niet op koude, telefonische acquisitie

· 75% van de B-to-B inkopers kiest voor een leverancier op basis van online onderzoek of aanbeveling uit het netwerk

· Bedrijven met een strategische social selling inzet behalen gemiddeld 50% meer leads

· 70% van de zakelijke inkopers vindt waardevolle content een voorwaarde om zaken te doen

· Social Selling Sales professionals worden vier keer zo vaak geïntroduceerd door hun netwerk

Kan het dan voor jou ook werken? Dit kan …. Mits je hier serieus mee aan de slag gaat. In een serie van 5 trainingsdagen wordt je opgeleid tot een succesvolle social selling sales professional, inclusief concrete resultaten.

Wat kun je van deze opleiding verwachten?

· Social Selling-strategie:

o Wat is social selling, hoe ga ik hier als salesprofessional gestructureerd mee aan de slag en hoe krijg ik mijn organisatie en/of collega’s mee?

· Merkpositionering

o Hoe creëer je een persoonlijk merk op LinkedIn of andere online media?

o Welke content heb je nodig voor je merkontwikkeling?

o Hoe zorg je ervoor dat jouw netwerk je als autoriteit op je vakgebied gaan zien?

o Hoe zorg je ervoor dat jouw netwerk weet wanneer ze je met iemand van je doelgroep kunnen verbinden?

· Social Selling gericht op jouw doelgroep

o Met een sterke merk positionering moet je jouw doelgroep specifiek aanspreken. Het is dan belangrijk om te weten wie je doelgroep is. Waar vind je jouw doelgroep en welke taal spreken ze?

o Via LinkedIn (Sales Navigator) leer je leads op te volgen en afspraken te genereren.

o Ervaar hoe je met behulp van andere social media je prospects kunt vinden en meer over kunt leren.

o Hoe maak je ambassadeurs van de professionals in je netwerk? Hier ga je concreet mee aan de slag.

· Content

o Contentmarketing is de sleutel om bij een inkoper in beeld te komen. Maar hoe vind, beoordeel en verwerk je content?

o Hoe ontwikkel je zelf content en presenteer je dit?

o Hoe zorg je voor een continue stroom aan content, zonder dat je zelf niet meer weet waar je moet beginnen?

o We ontwikkelen je eigen publicatiematrix, specifiek gericht op jouw doelgroep

· Social Selling aanpak

o Dit is de laatste trainingsdag waarbij we je persoonlijke social selling actieplan ontwikkelen. Passend bij jouw voorkeur en stijl zet je de social selling instrumenten in zodat je iedere dag zo efficiënt mogelijk aan de slag kunt.

o Dit plan vullen we aan met KPI’s, zodat je je eigen voortgang kunt meten

o We ronden af met een O&A zodat je geen losse eindjes meer hebt.

Masteropleiding Social Selling

149
  • Hoe lever jij waarde aan je relaties? Hoe vaak verbind jij ongevraagd twee mensen uit je netwerk als je ervan overtuigd bent dat ze elkaar zoveel kunnen bieden? Durf jij een deel van je kennis weg te geven, omdat je weet dat je hier een prachtige opdracht uit kunt slepen?
  • Bij Social selling gaat het om het creëren van een persoonlijk merk als salesprofessional, op basis van je autoriteit en expertise. Mensen doen zaken met mensen. Je kunt een klik bewerkstelligen door onderscheidend te acteren richting je (potentiële) klanten. Door je online activiteiten en attitude draai je het salesproces om van een Push naar een Pull; mensen raken geïnteresseerd in jouw kennis en kunde. En dat brengt resultaat! Je wordt top of mind of komt op de shortlist van je prospect.
  • Social selling vervangt niet per se je huidige processen, het versterkt ze. Sales en marketing komen hierin samen en zet jou als persoon centraal. Klanten accepteren namelijk niet langer de harde verkoopskills van menig verkoper. Klanten reageren niet meer uit zichzelf op (te) dure marketingcampagnes gemaakt door marketeers die veel te weinig klantbeleving kennen.
  • Social Selling, kan dit voor jou werken?
  • · 95% van de inkopers reageert niet op koude, telefonische acquisitie
  • · 75% van de B-to-B inkopers kiest voor een leverancier op basis van online onderzoek of aanbeveling uit het netwerk
  • · Bedrijven met een strategische social selling inzet behalen gemiddeld 50% meer leads
  • · 70% van de zakelijke inkopers vindt waardevolle content een voorwaarde om zaken te doen
  • · Social Selling Sales professionals worden vier keer zo vaak geïntroduceerd door hun netwerk
  • Kan het dan voor jou ook werken? Dit kan …. Mits je hier serieus mee aan de slag gaat. In een serie van 5 trainingsdagen wordt je opgeleid tot een succesvolle social selling sales professional, inclusief concrete resultaten.
  • Wat kun je van deze opleiding verwachten?
  • · Social Selling-strategie:
  • o Wat is social selling, hoe ga ik hier als salesprofessional gestructureerd mee aan de slag en hoe krijg ik mijn organisatie en/of collega’s mee?
  • · Merkpositionering
  • o Hoe creëer je een persoonlijk merk op LinkedIn of andere online media?
  • o Welke content heb je nodig voor je merkontwikkeling?
  • o Hoe zorg je ervoor dat jouw netwerk je als autoriteit op je vakgebied gaan zien?
  • o Hoe zorg je ervoor dat jouw netwerk weet wanneer ze je met iemand van je doelgroep kunnen verbinden?
  • · Social Selling gericht op jouw doelgroep
  • o Met een sterke merk positionering moet je jouw doelgroep specifiek aanspreken. Het is dan belangrijk om te weten wie je doelgroep is. Waar vind je jouw doelgroep en welke taal spreken ze?
  • o Via LinkedIn (Sales Navigator) leer je leads op te volgen en afspraken te genereren.
  • o Ervaar hoe je met behulp van andere social media je prospects kunt vinden en meer over kunt leren.
  • o Hoe maak je ambassadeurs van de professionals in je netwerk? Hier ga je concreet mee aan de slag.
  • · Content
  • o Contentmarketing is de sleutel om bij een inkoper in beeld te komen. Maar hoe vind, beoordeel en verwerk je content?
  • o Hoe ontwikkel je zelf content en presenteer je dit?
  • o Hoe zorg je voor een continue stroom aan content, zonder dat je zelf niet meer weet waar je moet beginnen?
  • o We ontwikkelen je eigen publicatiematrix, specifiek gericht op jouw doelgroep
  • · Social Selling aanpak
  • o Dit is de laatste trainingsdag waarbij we je persoonlijke social selling actieplan ontwikkelen. Passend bij jouw voorkeur en stijl zet je de social selling instrumenten in zodat je iedere dag zo efficiënt mogelijk aan de slag kunt.
  • o Dit plan vullen we aan met KPI’s, zodat je je eigen voortgang kunt meten
  • o We ronden af met een O&A zodat je geen losse eindjes meer hebt.